نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم ویدئوی خوب یک فرصت تجاری خوب است. سریال هایی مثل «آواتار» و «بتمن: شوالیه تاریکی» نمونه های خارجی هستند و سریال «وستمینستر» نمونه داخلی است. امروزه ساختن فیلم های میلیاردی غیر معمول نیست. در ایران فیلم های بسیاری از سینماگران بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… در ایران اکران می شود. بیش از صدها میلیون تومان می فروشند. اما آیا به این فکر کرده ایم که چگونه این فیلم ها تا این حد فروش می کنند؟ چگونه تماشاگرانی را که فیلم را ندیده اند تشویق می کنید که به دیدن آن بروند؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلم تبلیغ نمی شود، اصلاً می توانید آن را ببینید. حالا این فیلم ساخته اسکورسیزی یا فروشنده خیابانی شماست! یکی از موثرترین راه ها برای تبلیغ یک فیلم، پوستر است. در این موقعیت یاد خواهید گرفت که چگونه توجه را جلب کنید، علاقه ایجاد کنید و مردم را به سینما بیاورید 1) جلب توجه 1.1) جلب توجه عابران ساده ترین فرآیندی است که هر طراحی خوب باید بدانید.الف از توجه به معنای جلب توجه، علاقه به معنای دوست داشتن و تحت تأثیر قرار دادن، د از عشق و الف از عمل به معنای عمل و عمل است.این استراتژی اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده است. مهمترین مرحله این فرمول اولین قدم است که توجه عابران را به خود جلب کرده و آنها را به نگاه تشویق می کند. برای جلب توجه رهگذران نیازی به استفاده از تصاویر پررنگ و پر زرق و برق نیست. با این حال، یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و عجیب نیست که هالیوود به این نوع فیلم ها روی می آورد! تصویرسازی با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم یا نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و …) در پوستر می تواند درک داستان فیلم را برای مخاطب آسان کند. برخی از پوسترهای کلاسیک به طور منحصر به فردی زیبا نیستند یا آرم آنها از نظر طراحی منحصر به فرد است. اما استعداد جلب توجه مردم را دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و جذاب، پرتره های سر و گردن فیلمسازان و نورپردازی یکی از راه هایی است که رهگذران را برای دقایقی به لنت نگاه می کنند. آنها بدون توسل به تاریخ، موضوع (شخصیت ها و جنبه های دراماتیک فیلم) را نشان می دهند، از تصاویر استفاده می کنند.حالا این تصویر می تواند نمای نزدیک از یک بازیگر ترسیده یا چکمه های یک مبارز فیلم (منظورم استفاده از تصویری از یک آیتم از فیلم است که موضوع فیلم را نشان می دهد) یا یک گرافیک ساده (مثل یک پوستر کوچک – این را ببینید) باشد. مقالهاین روش می تواند تاثیر، توجه و علاقه را همزمان ایجاد کند. بدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از پوستر سرطان است. پوستری که به طرز عجیبی (!) از پوستر TrueBlood تقلید می کند. در این پوستر از جذابیت جنسی، فضا و کنتراست برای جلب توجه رهگذران استفاده شده است. پوستر همچنین به شما ایده می دهد که فیلم درباره چه چیزی است. این باعث شد که این فیلم به طور گسترده برای مخاطبان و طرفداران ژانر ترسناک به بازار عرضه شود. همه اینها از طریق تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با فیلمی مواجه شوید که در آن لوگو و تصاویر انتزاعی استفاده شده با فیلم سازگار نباشد. به عنوان مثال، فیلم شما یک درام یا هیجان انگیز است که نمی توانید آن را با یک لوگو توضیح دهید. در این صورت استفاده از تصاویری که داستان فیلم را برای مخاطب بیان می کند بهترین ایده ای است که می توانید به آن فکر کنید. تصاویر بسیاری از بهترین پوسترهای فیلم مدرن، مخاطب را در مرکز یکی از صحنه های فیلم قرار می دهد و باعث ایجاد تنش و انگیزه زیادی در مخاطب برای تماشای فیلم می شود.تصویر یکی از بازیگران فیلم در حال حل مشکلات بزرگ، عده ای بعد از دیدن پوستر احساس می کنند که باید فیلم را ببینند تا بفهمند چه اتفاقی دارد می افتد و این روشی است که از پوستر فیلم کانیه بربر استفاده می شود.تماشاگران پس از دیدن تصویر بالا چیز زیادی از فیلم دریافت نکردند. تازه می فهمی که این فیلم جنبه احساسی و حتی احساسی دارد. شاید گرمایش زمین یا یک پدیده طبیعی دیگر باشد. در واقع گرافیست ها عمدا بیننده را گیج و گیج می کنند. چون تنها راه رهایی از این کنجکاوی جلوی گیشه سینماست. این سیستم بهترین راه برای طراحی پوستر فیلم های تاریخی و علمی است. یافتن این دانش دشوار است، اما با تمرین به راحتی می توان به آن دست یافت. شما می توانید هر پوستر فیلمی را که دوست دارید طراحی کنید، برخی از دانش آموزان از ظاهر پول هیجان زده می شوند! ابتدا تمرین کنید، سپس دستورالعمل ها را دریافت کنید، کار را انجام دهید و در نهایت انتظار پول را داشته باشید. در این بین این تمرین ها یک سری طرح های زیبا و خلاقانه را برای شما ایجاد می کند.به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده از فیلم می تواند معجزه کند.تنها نام کیارستمی برای جذب هوادارانش در فیلم جدیدش کافی است! اما شنوایی طبیعی من چطور؟ من هرگز کیارستمی را نشناختم و دوست نداشتم، چگونه می توانستم خودم را متقاعد کنم که این فیلم را ببینم؟ اینجاست که طراحی گرافیک باید طرفدارانی داشته باشد و طرفدارانی نداشته باشدهمیشه باید به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی تواند درباره جیمز کامرون بداند، بنابراین سعی کنید چیزی را روی پوستر فیلم خود قرار دهید تا افراد دیگر را به فیلم جذب کنید. در اینجا، اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، موفق شده اید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ پوستر Inglourious Basterds را در بالا ببینید. این فیلم ساخته یکی از مشهورترین بازیگران جهان و هفتمین فیلم است اما در این پوستر درباره کارگردان بزرگ صحبتی نشده است. زیرا طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند که این فیلم ساخته اوست. از طرفی طرفداران جدید چندان علاقه ای به داستان کارگردان ندارند پس چرا این پوستر تارانتینو را توضیح می دهد؟ او که می دانست این یکی از طرفداران قدیمی آثار تارانتینو است، فیلم را تماشا کرد، بنابراین در اینجا باید روی طرفداران و بینندگان جدیدی که نام تارانتینو را نشنیده اند تمرکز کنیم. بیشتر مردم عادی بیشتر با بازیگران کار می کنند تا تهیه کنندگان و کارگردانان.بنابراین عکس گرفتن از یکی از بازیگران اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ جلوه تبلیغاتی بیشتری دارد.با این حال، به خاطر داشته باشید که قرار دادن تصویر یک بازیگر بر روی پوستر فیلم یکی از بهترین راه ها برای ایجاد جذابیت است. اما این روش تقریباً پروسه تبلیغات همه پوسترهای فیلم ایرانی است، این موضوع تا جایی پیش می رود که در سایت عفراوی درباره این پوسترها مقاله می نویسد و نویسنده به اصل بودن آنها اشاره می کند! زیرا پوستر فیلم های ایرانی از دید نویسنده فقط عکس بازیگران است. 2.3) سبک: ظاهری که مناسب فیلم باشد چه در حال فروش یک فیلم هنری باشید یا یک فیلم پرفروش، سبک مهم است. برخی از تأثیرگذارترین پوسترهای فیلم از سبک هنری فانتزی استفاده جسورانه ای می کنند. چیزی که این پوسترها را از رقابت هنری متمایز می کند، هنرمندی آنهاست (منظورم از منطق پوسترهایی است که فقط هنرمندان آن را درک می کنند نه افراد معمولی) و عدم تطابق سبک پوستر با خود فیلم. و مواد تبلیغاتی شما پوستر Overwatch در بالا نمونه خوبی از استفاده موفق از این تکنیک است. طرحی که با استفاده از رنگ های زرد و سرد در پس زمینه و ایجاد ظاهری کمیک، نظر دوستداران کتاب را به خود جلب می کند.همچنین این پوستر دقیق است زیرا از همان نوع تصاویر فیلم استفاده می کند (یعنی نشان دادن ایده فیلم، نه تصاویر کتاب).این سازگاری امکان استفاده از این پوستر را برای کاور دی وی دی و سایر مطالب تبلیغاتی نیز فراهم می کند. 3) نکته 3.1) تمایل همیشگی به سایر اشکال تبلیغات در نهایت پس از اکران فیلم با شکست بزرگی مواجه خواهد شد. مشکل تغییر پوستر فیلم جلد DVD است. بسیاری از فیلم های تولید شده از طراحی متفاوتی بر روی جلد DVD نسبت به پوستر استفاده می کنند. با این حال، پوسترها همچنان به عنوان جلد دی وی دی برای فیلم های پرمخاطب و با بودجه بالا استفاده می شوند. ، و پوستر پارک ژوراسیک طبق این خط، چه بزرگ و چه کوچک. پوستر شما برای مدت طولانی دوام خواهد داشت، بنابراین باید واضح و متعادل باشد. علاوه بر این، حتی کاورها نیز این توانایی را دارند که فرآیند جلب توجه و ایجاد علاقه را طی کنند. 3.2) آگاهی اگر فیلم سریال باشد، سریال همیشه اول است. دفتر بلیط من این کار را به دلایل خوبی انجام می دهم. آنها جزو پرفروش ترین فیلم های این مجموعه هستند.مانند سری هری پاتر، فیلم‌هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره‌ها تا فیلم‌های کاملاً تجاری خوب عمل می‌کنند، به اندازه سری فروش تضمینی ندارند.به همین دلیل است که ما آن را مجموعه ای از پوسترهای فیلم می نامیم. وقتی سریال به پایان می رسد، یک عنوان بزرگ بالای بوم وجود دارد و تصویر روی پوستر به سرعت قابل درک است، بهترین نمونه پوسترهای سریال پدرخوانده است. هر سه از سبک طراحی و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی برای بازاریابی و جذب مخاطب استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر پس‌زمینه و رنگ مکالمات WhatsApp را تغییر دهید. با نحوه تغییر تصویر پس زمینه …